Förord.

Ett nytt resultat kräver alltid ett nytt beteende. Om du gör som du alltid har gjort får du också det du alltid har fått.

Det jag erbjuder är inga magiska trollformler, utan istället enkla verktyg som hjälper dig att skapa varaktiga beteendeförbättringar och positiva resultat.

Vägen till förändring går genom insikt och viljan att göra små justeringar i det dagliga agerandet. Du behöver prova, justera och prova igen tills du har kommit dit du vill. Det gäller oavsett om du är ute efter att förbättra lönsamheten eller bara vill öka energin hos medarbetarna eller hos dig själv.

Jag vill dela med mig av min syn på framgångsrik försäljning och lönsamma affärer. Innehållet bygger på teorier, exempel och praktiska tips från försäljning, marknadsföring och beteendevetenskap. Jag har tagit det många beskriver som komplicerat och förpackat det på ett sätt som är enkelt och lätt att ta till sig.

Det här är boken för alla som träffar kunder – oavsett om du ser dig själv som säljare eller inte. Den riktar sig lika mycket till receptionister, butiksbiträden, vårdpersonal, revisorer och vaktmästare som till säljare, försäljningschefer och marknadschefer. Bäst av allt är att du kan använda verktygen direkt för att börja påverka dina resultat.

Boken är till för dig som har viljan, ambitionen och är beredd att göra det som krävs för att utvecklas och gå från bra till världsklass.

SAGT OM BOKEN.

“Johan Lindahl får ihop komplexa delar till en användbar och lättillgänglig helhet. Boken är ett utmärkt verktyg som jag varmt kan rekommendera.”
— Jonas Lindell, Kommunikationschef, Holmen Paper

 

“Genuin, ärlig, okonstlad och fylld med energi. Johan Lindahl är världsklass.”
— Jessica Steén Wygler, Kontorschef, LRF Konsult